Přihlaste se a využijte web naplno RYBICKY.NET »

Prezentace - Na názvu se pracuje :)

 

Nádrže » Anyr » Na názvu se pracuje :) » Hlavní stránka prezentaceNápověda 

Hlavní fotka
1.0
Na názvu se pracuje :)
*
*
*
*

Majitel: Anyr   Kategorie: Společenské akvárium
Zapsáno: 23. 2. 2018   Poslední aktualizace: 12. 2. 2019 Nový záznam v deníku 
Počet návštěv: 1224   Hodnocení zakázáno
Založení: 26. 2. 2018   Oblíbenost: 20 uživatelů
Kategorie: velká akvária   Rozměry: 120 cm x 50 cm x 60 cm
Objem: 360 litrů   Čistý objem: 270 litrů
Tloušťka skla: 10 mm   Objem bez skla: 335 litrů
Fotek a videí: 33+0   Komentářů: 89


Popis: Mé první velké akvárium. Nepůjde o nic nějak zvlášť esteticky tvořeného, jde hlavně o funkčnost nádrže a spokojenost ryb, rostlin, šneků, bakterií a všeho dalšího živého v ní :)
Mým cílem je vytvoření co nejméně náročného akvária, do kterého je třeba sahat jen minimálně. Taktéž nechci používat zbytečně moc techniky, snažím se zůstat pouze u osvětlení, topného tělesa a filtrace :)
Původně jsem ani nechtěl hnojit - ale to jsem vzdal :D Rostliny mám rád a chci je udržovat v dobré kondici, a to moje ryby bez dalšího hnojení nezajistí :)

Dekorace: Napsal bych že kořeny - ale ty tam jsou hlavně kvůli jiným věcem než jako dekorace :D

Dno: Staré dno od Rataje jako zásobní substrát, jako dno jsem použil Rataj Profi Soil.

Filtrace: Tetra Tec EX 1200 Plus (kapacita filtru je 12 litrů, výkon 1200 litrů za hodinu), k tomu záloha v podobě Eheim Pick-Up 2012 200l.

Hnojení: Bioflor, PMDD jílové kuličky k echinodorům.

Chemie: Žádná, občas přidám Torben.

Krmení: Tetra Pro Menu, TetraMin Granules, mražené patentky, koretry, řasy.

Osvětlení: 1) Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201 - počet diod 252, 9700 lm (hlavní osvětlení)
2) LED osvětlení LFL-CL-1200 36 R červená (doplňkové osvětlení)
3) LED osvětlení LFL-CL-1200 36 W bílá (doplňkové osvětlení)

Svítím zhruba 11 hodin denně.

Pozadí: Černá tapeta.

Stojan: Skříňka z lamina, 18 mm desky, provedení přírodní dub, 120x50x70 cm.
Dle výrobce unese s jistotou 1000 kg.

Topení: AquaEl Comfort Zone Gold 300W - 25°C.

Údržba: Jednou týdně výměna zhruba 70 litrů vody, mírné odkalení dna podle potřeby - to se snažím minimalizovat, takže poslední dobou neodkaluju už vůbec.
Řasy odstraňuji jen na předním skle.
Rostliny redukuji dle potřeby, plovoucí obvykle jednou týdně.

Voda: Vodu mám z reverzní osmózy a vodovodu, zhruba 1:5.

Vzduchování: Jemné v rohu nádrže, kvůli seveliím.

NahoruSložky fotek
 
Nejnovější fotky v dalších složkách
Hladina po deseti dnech od poslední údržby
Rostliny
04.02.19

Ryby
30.01.19

Ryby
30.01.19

Ryby
30.01.19

Ryby
30.01.19
Krmení :) 30.1.2019
Ryby
30.01.19
NahoruDeníček
12
2.2019
Musím uznat, že bojovnice je opravdu bojovník - od prvního dne statečně proplouvá celou nádrž, krmí se s ostatními, není vůbec lekavá nebo bojácná ani když sahám do nádrže.

I přes to, že je to vlastně "nevhodný dárek" a v nádrži je de facto "na dožití" (hrozné, takhle to napsat), zvažujeme přikoupit mu dvě samičky, aby měl v životě alespoň nějakou "druhovou interakci" a mohl se trochu realizovat. Pro nikoho není dobré být celý život sám... :-)

A znovu apeluji - nekupujte lidem, bez jejich vědomí a souhlasu, nic živého! Raději ani rostliny ne... :-D
7
2.2019
Vyřízena reklamace hlavního osvětlení - vadný zdroj :-) Všechno rychle a hladce.

Takže ode dneška osvětlení opět v plném provozu :-)
6
2.2019
Výměna vody, hnojení, Torben, umytí předního skla. Dnes bez redukce rostlin, ta proběhla v pondělí :-)

Taky jsem pozoroval jednoho malého pancéřníčka z potěru, který už začíná rejdit společně s dospělci :-)
6
2.2019
Bojovnice zdárně zvládla první noc, dnes už odvážně baštila s ostatními a celkově se chová, jako by se tu narodila. To je pro nás moc milé překvapení :-)
Tak uvidíme, jaké budou další dny.
5
2.2019
Náhled
Nedalo mi to, a musel jsem udělat srovnávací fotku ještě před tím, než jsme bojovnici vypustili.
Nalevo věc, ve které má bojovnice, podle prodejců, spokojeně žít ve dvou litrech vody a bez čehokoliv jiného než "kamínků" (anžto dýchá vzduch a nic tedy nepotřebuje :-D). Možno si též povšimnout velmi vkusného pozadí XD
Vpravo standardní pánská peněženka.

Co napsat, abych nebyl totalitářský a sprostý...? Raději nic.
NahoruHodnocení návštěvníků

Uživatel zakázal hodnocení své nádrže

NahoruKomentáře návštěvníků

přidat komentář smazané (1)

Anyr
9.2.19 13:05
Pro permonici: Já vím, a to víc mě to trápí. I rozčiluje. Kéž by se zrovna tohle nějak regulovalo... ve jménu zisku ti v akvaristice nacpou všechno, jen aby prodali, a odnese to zejména živý tvor, nehledě na další spoustu plastových výrobků - jako by jich už tak nebylo všude přespříliš.

No, mít ŽIVOU bettu v nevytápěné louži půl roku, to je velký úspěch - bohužel pro rybu.
Tohle opravdu odstraní jen osvěta lidí. Jenže přesně jak jsi psala - ti lidé sem nechodí, většinou vůbec nic o akvaristice nečtou. Je velké štěstí, když si spolu s rybkou a nádobou na ni pořídí alespoň nějakou knížečku se základními potřebami ryb. Bude to ještě trvat, než se lidé naučí, jak se chovat ke všemu živému, co si chtějí pořídit (ruku na srdce - koupit si i "jen" pokojovku na stůl s tím, že si za měsíc pořídím jinou, až tahle chcípne, je celkem mučení).
permonici
8.2.19 20:16
Mám reálnou obavu, že podobné mučírny ryb byly leckde pod stromkem i s rybou, vloženou do čerstvé vody s umělou rostlinou. Jenže tihle lidé sem bohužel nechodí, aby se podívali, co betta (obvyklý terč těchto surovostí) potřebuje. Nebo zlaté rybky v kouli.
Minulý týden jsem se náhodně stavovala u staré sousedky, která si chystala mrňavé akvárko na bettu. Objem asi 8 l, nový bublifuk, tři plastové rostliny, žádné krycí sklo, žádné topení, žádné světlo. Pokusila jsem se ji vzdělat, ale odbyla mě tím, že jiné sousedé měli bettu jen v kouli, a vydržela jim PŮL ROKU! Asi to považovala za chovatelský úspěch. Ach jo.
Myslím, že hodně lidí v blažené nevědomosti týrá živé tvory.
Anyr
7.2.19 10:42
Pro Kata Eš: Na vše ti odpovím do zpráv, jo? :-) Ať netříštíme komunikaci :-D
Kata Eš
6.2.19 21:48
Jo, to se musí postupně, tak jsem začínala, když jsem zakládala :-) Já si říkám, že když to mám rozdělené na ráno a na noc, že je to mnohem lepší než svítit úplně v kuse, ryby si dávají poledni pauzu a chvíli si odpocnou ano Tím, že jsem teď svítila opravdu málo si myslím, že se to zlepsi. Teď jsem přidala na 10 hod. Za týden zvednu o půl hodky ráno a večer. Joo, tu si pamatuji od maminy :-D To jo, ale tím,že to mám jako dominantu v obýváku a chtěla jsem využít celý prostor akvária, pořídila jsem externí a jsem s ní tedy naprosto spokojená, ale zvládla by klidně větší akvaro s tím výkonem :-D No vidíš další chyba ve vyctenych informací, vím, že problém bejva s fosdorem, bohužel nevím už kde jsem narazila i na to železo, poslala bych odkaz pro pobavení :-D Proto jsem psala, že jsem četla, to je přesně ono, dvě rozdílné skupiny a čert se v tom vyznej smích Tím je pro mne železo prozatím vyřešené, asi to výhledově budu řešit, až povyrostou, ale to si říkám, že bych asi poznala stagnaci, případně zloutnutim, či blednutim nových listů (staré zloutnou samý o sobě, mě Teda některé rostlinky doprelistuji :-D) No a už si nepamatuji co způsobuje ridnuti pletiva smích To jsem ani nečetla, to jsem spíš použila selskej rozum, že než to umordovat nábytkem živin, tak raději pečlivě pozorovat počínající změny (ráda pěstují květiny celkové, pokojový, balkonové a tak X-)) No mě v zaveru taky, byla jsem kvůli tomu akorát nešťastná, že se neonky trápí a nakonec přistoupil na vyjednávání smích Jooo, tak pozorovatel jsem věčný, když jsem vystavena z práce neboe někdo naštve, sednu před přírodní TV a po hodině zjistím, že je mi fajn a při tom prozkoumávam rostlinky a celek hop Je pravda, že mají pancernicci rádi hladké kameny? Chtěla bych jim zřídit ještě nějaké skryté skryse, které by nebyly vidět :) Přesně vím o čem mluvíš i s tím pidiakvarlem (oproti Tvému) co mám jsem si dokázala vtahat několik rostlin že substrátu a výsledek? Mařenka už má 8 cm a stále tam je :-D :-D :-D Mě na těch fórech mrzí, že tam člověka akorát odradí tím jak se do člověka pustí a div ho neroznesou na kopytech, přijde mi, že všechny nováčky hází do stejného pytle (myslím všeobecně). No to jsem zkoušela, ale on se rozhodl, že si bude plavat u hladiny :-D tak šel na kořen a do skviry :-D Nebuj, oddenek vím co je, mám i Microsorium a tam jsem to naštěstí věděla, ale nespojila jsem si to k anubias. No kdyby jim něco chybělo, tak by to asi přicházel postupně, ale před dvěma dny jim nic nebylo a najednou vyhlodane díry, jsem dala obyvatelum rasové tablety raději :-D Jdu udělat foto, snad se mi to povede :)
Anyr
6.2.19 21:14
Pro Kata Eš: S tím zvyšováním ale opatrně :-) Rozhodně je ale lepší zkusit déle svítit, než zvýšit intenzitu světla tím, že koupíš další osvětlení :-)
Co se týče filtrace, tak se mi vždycky všude nejvíc osvědčila největší klasika - houba a vzduchovací kamínek. Je to levné, primitivní, extra účinné a desetiletí prověřované mnoha akvaristy :-D Sám jsem to měl původně i v téhle nádrži, ale jelikož mi za to stále zajížděli pancéřníčci, tak jsem rezignoval a pořídil externí.
Hele po železu by se ti řasa dělat neměla... :-) Co se týče hřebíků - to je jako se vším. Polovina akvaristů že ne, že blbost, že *odborné poučky*, a druhá polovina že jo, že super, že vyzkoušené, že *odborné poučky (snad právě o tom, že kdesi cosi změní právě tu nevyužitelnou verzi železa do té využitelné)*. Problém je, že dnes je internet. Člověk si přečte spoustu věcí, o každé z nich se píše kladně i záporně, a potom jsou z toho jen problémy v hlavě a chyby kolem.
Nicméně, jak jsem psal - rostliny ti jdou opravdu dobře, tak být tebou, vůbec bych nehnojil :-) To železo začíná být problém až po čase, a je pravda, že se to týká zvláště velkých rostlin, jako jsou třeba šípatkovci.
Nu a lepší je nehnojit vůbec než špatně - to jsi určitě už četla někde :-) Hnojení je vlastně i pravidelná výměna vody.

Ten postup s těmi neonkami se mi líbí :-D hele ono to takhle prostě je. Můžeš si přečíst co chceš, od názorů a rad po odborné a "odborné" články, a stejně zrovna tobě nic nezabere a budeš na to muset přijít sama. To je to kouzlo přírody :-) Navíc když chceš mít mnoho let fungující nádrž. Je to o citu, pozorování, pochopení, ne že se rozhodnu na základě fotky a managementu prodejců pro spoustu blbostí a ejhle, pořád jen problémy a nervy z toho, že to není jak jsem si přál. Prostě neohýbat živé věci vlastní vůli, dělat spíše ten opak :-) A pokud zrovna tvoje nenonky chtěly teplejší vodu, tak ji dostaly a vše je v pořádku :-D
Jj, já mám taky moc rád sumečky a ryby dna vůbec :-)
O odlovování ryb ani nemluv - představ si to v mojí zarostlé třistašedesátce. Ty ryby se tam dokáží navíc tak schovat, že nemáš ani tušení kde jsou, natož abys tam cpala síťku :-D

Jo, ono je to s radami a diskuzemi někdy vážně dost těžké. Přesně podle toho, co píšeš. Proto já sám na fóra a diskuze chodím jen minimálně, a bohužel i tak tam většinou moc opravdu užitečného nenajdu.
Takže jo, vážně nejlepší je psát si s konkrétními lidmi o konkrétních věcech, a tak, že to je fajn pro obě strany :-)

Anubias může být i volně položený na substrátu - kořínky si sám strčí do něj :-) Jde tam hlavně o oddenek (to je takový ten plazivž stonek jak mu z něj vylézají listy :-D) - ten by opravdu být zasazený neměl.
No a k tomu okusování - podle mě tam nemáš nikoho, kdo by okusoval zrovna echinodory... určitě jsou okousané? Nechybí jim spíš něco? Kdyžtak mi pošli fotku do zpráv, ale nic nezaručuju :-D
Kata Eš
6.2.19 19:20
No, tak já zkusím navýšit tu dobu svícení a třeba to zabere už vzhledem k počtu ryb a tím větší produkce živin, aby to stačily rostlinky spotřebovávat a nezarazili se v rustu :) Asi to bude opravdu třeba, jelikož jsem po týdnu měnila vodu a byla dost zažloutla byť to takhle vidět nebylo, ale je fakt, že jsem akva predelavala a cistila jsem dnes i filtraci a byl tam pěkny bordylek - odumřelé kořínky a tak. Já ji právě ani odstraňovat nechci, protože bych si hrála mrenky a vyplavala by mi travicka ze substrátu a to nechci, když tak krásně pouští oddenkama smích Jooo houbicka na nádobí je úžasná věc, taky jsem dnes cistila, já dělám přední, boční a na zadní prdim, ono se tam ani nic nechytá jak je cernee pozadí. Dnes jsem ještě přidala do filtrace biomolitan a vatu, abych snížila proudění vody a nemlely se tam rybičky jak v pračce :-D Tak železo tu mám, ale popravdě se s ním bojím experimentovat abych nezhorsila zase rasu :-D Co jsem zjišťovala, tak prý železné hřebíky jsou mitus, jelikož je to jiná složka než železo které umí vstřebávat rostlina. Ja si že začátku se vším lamala hlavu a přehnané vše řešila, pak jsem si řekla, že se na to můžu vyprdnout, že co má přežít přežije a pokud budu udržovat čistotu vody, tak si s tím příroda pořadí sama a ono to celkem funguje právě jako s těmi neonkami. Pořád byly prichciple a strašně cukave plavaly a pořád v hejnu povybledle jen tak apaticky popojizdely. Tak jsem se zdrave naštvala a řekla, že jestli mají přežít, tak prezijou a jestli budou padat, tak je dám pryč a navýšila jsem teplotu, koupila hikari krmení a ejhle, světě div se ony to asi pochopily, že nebudu vše podřizovat jim :) :-D Jakmile se rozsvítí akvárium v tu ránu svítí jak svetlusky :) To je nádherná ryba, celkově sumeckovite rybky mám moc ráda, také proto mám pancernicky pandy, jsou to mojí miláčci, uhynul jen jeden ze začátku, ale teď jsou čili a spokojení ano Neonky jsem na začátku musela utratit dvě, jedna měla nadorek a dost se stranila, tak jsem do toho raději zasáhla a u druhé už si nepamatuji, co jí bylo. Já jsem docela ráda, že na začátku jsem měla mrenky 4,ale dvě poškodili při odlovu, to jsem věděla, že nezvládnou. Při představě, že mám původní počet by mě omejvaly. Já bych je chtěla dát pryč, ale nejdou mi odlovit :-D :-D To víš, že rady a názory se musí brát jako informace, ale musím říct, že po debatě tady s Tebou jsem si dost věcí srovnala a blbosti které jsem měla v hlavě absolutně vypustila a nebudu to ani realizovat co jsem měla v hlavě. A ano na fórech to rozebírat nechci. Spousty lidí by i poradil, ale jak říkáš jsou už otrávení a ani se nedivím, protože někdy tam nováčci píšou opravdu absurdity, třeba jako když se diví, že v pidiakvarku mají neustále nějaký problém. Každopádně pak se tam najdou i nadlidi, kteří Ti to podají ta, že si člověk připadá úplně jak hlupák, protože ty tohle jako nevíš jo, tak běžnou věc. Kam by to spelo, kdyby nás takhle učili rodiče a ve školách smích Takže jsem opravdu ráda, že hned napoprvé se mi povedlo narazit na clovicky, kteří poskytují rady, které jsou odzkoušené a které nijak neublíží akváriu a pomůžou srovnat informace a vytvoří si z toho vzorec který dává smysl. Fakt jsem za tohle moc ráda, že se mám na koho obratit, když mi to z článku není jasné. Každopádně jsem dnes při čištění vyndala anubias ze substrátu a dala do skviry mezi kameny a vypadá to i lépe, druhý jsem prichytila gumičkou na menší kořínek potlesk Ale nevím co mi začalo ozirat echnodorusy coze Nevíš, která potvora by to mohla dělat? Neprekrmuji, jednou, max dvakrát do tydne mají pusť, aby se mi nekazila voda a neplesnivelo mi krmení v substrátu. Nemůžu toho zaskodnika odhalit. A hlavně nechápu, proč ho žere není něco špatně? hmm
Anyr
6.2.19 13:29
Pro Kata Eš: Nooo, jestli tam máš hnědou řasu dole, tak by to vážně ukazovalo na slabší osvětlení... :-) Mělo by stačit trošku přidat a měla by zmizet sama.
Zelené přisedlé řasy jsou klasika, na kamenech, kořenech i na skle :-) Já je odstraňuju jen na předním skle, stačí houbičkou na mytí nádobí při údržbě :-)
Železa myslím málo :-D Asi je možné, že by ho někdo měl hodně, ale s tím jsem se asi ještě nesetkal - vždycky šlo právě o jeho nedostatek. Ale sem tam přihnojit, nebo pár rezavých hřebíků do substrátu - to je to nejmenší :-) Koneckonců akvárium je uzvařený ekosystém v lidské péči a my si nemůžeme hrát na to, že to bude fungovat jako v přírodě. Občas je nutné něco přidat, ubrat, upravit :-)

:-D Já mám hrozně moc rád ryby Hoplosternum thoracatum - a nikdy jsem si je nepořídil právě kvůli tomu, že by u nich obstály jen opravdu masivní rostliny. Takže vím, jak ti je :-D

To fakt, ty neonky? To tedy zírám... já jsem je kdysi měl právě v teplé vodě, a to byla vybledlá barva a "nepohoda na pohled", a vyřešilo se to právě studenější vodou... tak vidíš - prostě není nad osobní zkušenost :-D Proto vždycky, když čteš rady a názory a zkušenosti, tak je ber jako informaci, ale musíš si to ozkoušet a věřit hlavně sama sobě a tomu, co ti bude fungovat :-)

Já se rád podělím o zkušenosti které mám, byť jich není zase nějak moc :-)
Získávání informací je často problém. Někdy jsou nepřesné, zavádějící, někdy "příliš odborné", někdy hlavně pro lidi, kteří už vědí o co jde, někdy zase příliš jednoduché. Člověk se tím prostě musí prokousávat, než najde něco co mu sedne. Na diskuzích je pak už často patrná, řekněme, únava rádců, a nováčci se tam často necítí moc dobře. Úplně nejlepší je najít si akvaristu, který už něco umí, a dokáže předat informace "lidsky", skromně a rád, a vezme si tě pod křídla a zaučí tě :-)
Kata Eš
6.2.19 12:30
Ono je vicene konec i s běžnými zarovki :-D Je mi jasné, že bez řas to asi nikdy nebude, ostatně i v přírodě se běžně vyskytuje. Já mám nějakou na kamení, pak bohužel tu hnědou těsně pod substratem, tě se dá nějak zbavit jinak než očištění? Pak na hydrocotile vlasovou, ale ta se likviduje dobře. Semtam se zjeví na nějaké rostlině, ale to vyladím určitě. Na skle jsem cítila zatím dvakrát jen takové snadnoprehlednutelne tečky a jednou takové zelené čárky. Potěr by byl krásná odměna, snad k tomu jednou dojdu potlesk Železo myslíš jak? Hodně, či málo? Asi spíše hodně, to způsobuje rasu ne?
Jo, díky mrenkam už si také vrásky nedělám, zlikvidovali mi kobercovku a vyhrabavaji mi můj Trávníček, takže částečně vyřešeno lavovou drtí :-D No mě ty neonky právě přijdou v kondici, když jsem je měla na menší teplotě, neustále jim něco bylo, a teď mi přijdou spokojenější, sytejsi a plavou plynulejší než předtím, ale hádat se určitě nebudu, event bych je darovala než aby se trápily :) No je to trošku věda, ale myslím si, že až to kompletně pochopím, tak vše bude jednodušší, ale je super, že jsou tu lidi jako Ty, co rádi poradí. Já se snažím neustále něco hledat, ale ne vždy to pochopím a pak to stačí říct jednoduše a je to jasné potlesk potlesk
Anyr
6.2.19 10:53
Pro Kata Eš: Je to pravda - se zářivkami je konec víceméně :-D A je fakt, že ekologické nejsou. Podle opravdu zkušených akvaristů prý nejlépe rostliny rostly pod obyčejnými žárovkami, ale to zkoušet nebudu :-D
K řasám: řasy do akvária patří, to si nemysli že ne :-) Jen je důležité, aby byly tam, kde být mohou - to jest na kamenech, kořenech, sklu, špatných listech - a aby jich nebylo hodně. Je to opět o přiměřenosti, vyváženosti. Působí to potom dokonce i hezky, a rybky si v nich hledají občas potravu, zvláště když se poštěstí a je nějaký potěr. Ten se v nich dokáže i uživit :-)
Nejdůležitější je, aby se dařilo rostlinám, ty se pak řasám dokáží v pohodě ubránit a nepustí je na sebe :-) I když zase jsou různé případy: třeba u mě je jedno místo, na kterém mám mech. Krásně roste, ovšem je taky krásně prorostlý řasou. A je to tím, že se chytl velmi blízko hladiny pod světlem a nestíhá tu řasu potlačit :-) Takovou rostlinu pak stačí jen přemístit na méně osvětlené místo a mělo by to být vyřešené. Není to ani o živinách, ani o "špatně nastaveném světle" - prostě blbé místo pro konkrétní kytku.
Ohledně živin, nejčastější problém bývá většinou železo, ale uvidíš, jak to bude u tebe :-)
Já mám na dně taky lehký substrát, a musím říct, že piskořky ho časem krásně srovnaly, takže tohle už vůbec neřeším :-D
25°C je pro čichavce v pohodě, ale to je třeba pro neonky obecné už hodně, ty mají jako strop 24°C a je lepší je mít v teplotě ještě nižší, tak 21-22°C. Vlastně pro ně stačí prostě pokojová teplota, dá se říci :-) To je hlavní důvod, proč by neměly být v nádrži společně s čichavci... takže já být na tvém místě, tak bych asi neonky umístil k někomu, kdo má studenější vodu. Aby se v teplé vodě s čichavci zbytečně netrápily - pokud tedy platí údaje ve tvé prezentaci, kde je máš uvedené :-)
Kata Eš
6.2.19 0:20
Tak jasně, že ono to jde čistě všeobecně, jelikož každé akvárium je jiné a tudíž má jiné nároky, ale za dva dny jsem pochopila dost věcí a moc děkuji za ochotu aspoň přispět zkusenostma. Co se týče klasických zářivek, nejsi první u koho to slysim, ale jelikož je dnes doba spoříva, tak se LED osvětlení nevyhnem smích Dnes jsem ještě badala ohledně světla a dobadala se k Liebigovu zákonu a docela to dává smysl. Je fakt, že jsem hloupe dělala tu chybu, že jsem si myslela, že čím méně světla, tím méně řas a ono to tak není. Teď jsem svícení snizila(což jsem neopravila v údajích) a zase to hezky vrátím a možná trošku přidám s čím jsem začínala vzhledem k množství ryb co mám. Myslím si, že živin do vody zajistí až až. Je fakt, že akvarko funguje krátce a až rostlinky povyrostou, parametry se zase změní, ale to je otázka daleka :-D Jo, je to fakt, lepší do toho zbytečně nestourat, je fakt, že když jsem si přinesla nějakou novou várku, tak se po 14 dnech krásně vybarvily. Na začátku mě tedy neony potrapily, ale to jsem si způsobila špatným mrazenym krmením, taky už to do akva nesmí :-D Děkuji, rostlinky se snažím opecovavat odstrihanim starých listů a nebo když hydrocoltile navazanou na korenech začne divocet, tu vyhazuji po hrstech :-D Já doufám, že se mi povede dosáhnout stejného výsledku a o to méně bude potřeba zasahu(odkalovani), takže zatím v tom musím pokračovat, ale jednou k tomu snad také dojde. Tvarované nemám, ale jak jsou jílové kuličky lehounke, tak se mi sesouva do roviny, když se tam pohrabu s odkalovacem smích Máš pravdu neonky jsou nádherné v obrovském hejnu a to je další proč do takhle,, maleho'' akvária dám raději nějakého toho čichavce a bude to působit na oko, stejně jako při počtu 150 neonek X-) Já mám teplotu na 25 stupňů, čichavec chce ještě více? Už si nepamatuji na kolik jsme tenkrát meli nastaveno, ale myslím, že kolem 26 a to jsme pak měli i malé ancouse hmm Vihledove by bylo krásně dostat se jen na čichavce (není problém se ostatních ryb,, zbavit'') respektive parmicek a mrenek aby se třeba i vytřeli a pak budu vědět, že je vše v naprostém pořádku, ale to až tak za rok :-D
Anyr
5.2.19 22:36
Pro Kata Eš: Jaj, já abych veřejně radil jo? :-D No pokusím se, čistě ze zkušenosti.
Já jsem světlo vždycky hlavně řešil tak nějak od pohledu, jak spektrum, tak intenzitu (a byť tedy používám už taky LED, tak si stejně myslím, že zářivky byly lepší, ale pšt :-D). Dávat nějakou obecnou radu je těžké no. Díval jsem se do tvé prezentace, a podle mého ti rostliny prosperují dobře, tak bych na světlo ani režim nesahal. Co jsem si tak nějak ozkoušel, tak je většinou lepší svítit méně než více, zvlášť pokud chceš mít nádrž bez extra techniky a tudíž i bez přídavků CO2. Ovšem slabé osvětlení (v případě potřeby) vyřešíš jednoduše dokoupením dalšího a silnější světlo můžeš vyřešit i jen tím, že necháš trochu zarůst hladinu - zase je to prostě o konkrétné situaci :-) Ale jak jsem psal, rostliny máš moc hezké, na světlo bych tedy nesahal.
Co se týče hodnot vody - to bych moc neřešil, a určitě ne chemií. Opět podle mě platí, že pokud ti jdou rostliny a ryby jsou spokojené, tak zbytečně nezasahuj. Byla by škoda si něco v akváriu rozhodit.
K odkalování - já jsem už neodkaloval dost dlouho (nemám tam už kde, všude něco roste :-D), a zatím to funguje dobře. Dřív jsme odkaloval kam jsem se dostal, a rostliny si nikdy nestěžovaly :-) Jediný problém je, pokud máš nějak tvarované dno a chceš si to udržet, to prostě musíš být opatrná. Můžeš to zkusit i bez odkalování - ale musíš si to o to víc potom hlídat. A jakmile se ti začnou hromadit nečistoty na dně, zapáchat voda či cokoliv podobného, ihned by ses měla k odkalování vrátit. A samozřejmě nepřekrmovat :-)
Vždycky si prostě pamatuj: pokud v nádrži vše funguje, tak na nic nesahat zbytečně, ani neměnit údržbu nebo režim čehokoliv. Vyvážené akvárium je fajn věc a je škoda se o něj připravit zbytečnou chybou.

Jinak neonky jsou krásné, zvláště mám rád obecné a modré, ale těch je nejlépe mít alespoň padesát nebo i sto :-D To je pak krásný pohled.
Čichavci jsou ovšem krásné ryby, takže určitě chybu neuděláš, když se na ně zaměříš :-) Jen hlídej teplotu - oni mají rádi teplejší vodu, a tu třeba neonka obecná špatně snáší.
Kata Eš
5.2.19 22:03
No kéž by se mi to povedlo také takhle vyladit. Co jsem zjistila, ne s úplnou přesností, tak tvrdost vody je 6 a pH se pohybuje kolem 8mi,to jsem ještě nepochopila a nevím, jestli není potřeba snížit pH a ani nevím jak, tak s tím raději zatím neexperimentuji ano Každopádně bych chtěla docílit praveze minimálních zásahu, jen běžná údržba květin a výměna vody, chtěla bych i docílit toho, abych nemusela odkazovat, dno se mi tím dost pretvari, ale kytky v něm jdou krásně, mají krásný kořenový systém.,az na anubias u kterých jsem nevěděla, že nedávat do substrátu :-O A mohu se zeptat ještě na světlo? Já se začínám obávat jestli ho nemám málo a jestli nebude třeba přikoupit, jenže to se raději ptám, abych něco nepokazila. M tam bucaphalandu 3 rostlinky, dvě mini a jednu klasiku a ty mi kvetou, ale je fakt, že ty jsou pod světlem nejvíce. Tak kdybys třeba poradil stydim My měli dříve mecovky, pak skalary a nakonec jsme skončili u cichavcu a to byly nejlepší ryby. Já si přála vždy neonky, ale není to ono, čichavec má prostě své kouzlo potlesk
Anyr
5.2.19 21:11
Pro Kata Eš: To je určitě dobrý směr, jet bez chemie :-) A jde to bez ní vždycky. Jen je to u každého jinak: každý má jiné rostliny, ryby, vstupní vodu, světlo, filtraci, teplotu, krmení (druh, množství, četnost)... chce to hlavně dobře vybrat ryby a rostliny, pozorovat, zasahovat s citem a tím směrem, kam to chceme vést :-) Nejideálnější je to i bez hnojení, ale to se mi ještě nepovedlo.
Já mám čichavce moc rád už od dětství, č. perleťový byla moje první ryba vůbec. Takže na ně nedám dopustit a je fajn, že se na ně chceš soustředit :-)
Kata Eš
5.2.19 20:48
No tak to je masakr o to chválím ještě více, tohle opravdu nemá chybu, tak krásně zelené. Pochvala je na místě, je vidno, že se 0 akva krásně staráš (výměna vody atd.) Já se chci právě také zaměřit na čichavec a chci zkusit odbourat veškerou chemii, respektive jsem s tím začala včera :-D Když vidím, že to jde i bez toho :)
Anyr
5.2.19 20:21
Pro Kata Eš: Ahoj, chvilku jsem experimentoval s tekutým CO2, ale jinak ne, nepřidávám nic krom Biofloru - jednou za čtrnáct dní, jednou za měsíc, jak kdy :-)
Jinak díky za pochvalu :-)
Kata Eš
5.2.19 18:09
Ahoj, používáš ještě něco jineho na rostlinky krom bioflor? A co řasy při 12ti hodinový SVÍCENÍ? Jinak akvarko je nádherné, takže palec nahoru a za čichavec druhý palec palec
Anyr
19.12.18 20:36
Pro Angus68: Já se právě těším, až vykvete, ještě jsem ho kvést neviděl :-) Jinak díky :-)
Anyr
19.12.18 20:36
Pro lenkalor: No já jsem se při tom zjištění docela smál - jeden, maximálně dva kluci, když se ryb bralo dvanáct. Ale máš pravdu v tom, že klid tam bude :-D
Angus68
19.12.18 19:39
Až ten šluterák vykvete úplně to bude parády ;-) Pěkně ti to jde potlesk nemohl jsem nedat palec
lenkalor
19.12.18 17:03
Tak to máš ty čichavce dobře vybrané, palec jestli to tak zůstane, tak budeš mít klid v akváriu.
Anyr
19.12.18 16:59
Pro Gringo63: Díky moc :-)
Anyr
19.12.18 16:58
Pro lenkalor: Celkem už ano :-) Jeden samec je zcela jasný, pak mám podezření na minimálně ještě jednoho - ale těch zbylých deset ryb vypadá vážně na samice :-D
Jinak s těmi seveliemi a pancéřníčky jsi měla pravdu, nedělá jim problém rejdit bok po boku a netváří se, že by jim společnost toho druhého nějak vadila :-)
Gringo63
19.12.18 16:25
Krásně zelené palec palec
lenkalor
19.12.18 16:05
Roste ti to pěkně. palec Co čichavci, už jsou víc vidět ?
Anyr
8.12.18 15:12
Pro lenkalor: Já doufám, že to tak bude, a celé osazenstvo bude spokojené :-) Snad si zvyknou rychle :-)

 
© RYBICKY.NET - http://rybicky.net/nadrze/28399