31.03.08 12:15:20 / 31.03.08 12:15:57
pentS® – Prelepeni akvaria silikonem
Zdravim mel bych dotaz prinesl sem si od kamarada nove akvarium rozmery 94x45x45tusim ale uz ho mel hodne dlouho bez vody tim myslim nekolik cca 5-10
let je jeste lepeny bilim a starou technologii ma jeste jedno a v tom ma zase ryby a porat mu drzi zajimalo by me jaky je postup pri naplnovani kolik
naplnit jak dlouho pockat a treba dolit uplne atd. Ale hlavni dotaz je ze premyslim co kdybych koupil cerny silikon na akvarka a jen na vnitni spary
pridal ten novy cerny abych ho spevnil nebudou spolu nejak ty silikony reagovat nebo neuskodim tomu jeste vic diky za rady
31.03.08 12:33:41
Naďa® Jsem začátečník a taky jsem dostala staré akvárko, ale bylo mi řečeno, že když v akvárku není víc jak 4 roky voda, tak je to špatné a
lepit se nevyplatí. Máme nové, staré tekoucí ve sklepě.
31.03.08 12:46:23
RAP® – Re: pentS
Jestli máte možnost ho naplnit v místě, kde při případné nehodě, nedojde ke škodě, naplňte ho až po okraj a týden nechte stát. Mám
doma podobné cca 10 let staré a funguje dobře. Předcházející majitel v něm choval hlodavce
Rychle jsem z technickych duvodu potreboval premistit ryby z nadrze a tak jsem byl nuceny pozitstare lepene akvarium o obsahu 112 l.Bylo prazdne asi
10 let ale musel jsem to riknout.Nestalo se nic a akvarium drzi do dnes.
jak je pásno níže, pokud silikon nejeví nějaké projevy poškození, zkusit naplnit akvarium nekde kde nehrozí problémy v případě
vytečení...jinak v případě že akvárium není dlouhodobě naplněné vodou hraje dost velkou roli v životnosti silikonu i prostředí kde je
akvárium skladováno-teploty pod bodem mrazu,silné sluneční záření,či střídání teplot jsou asi nejhoršími podmínkami v jakých jde
akvárium skladovats
31.03.08 15:53:52
stařík® – Re: pentS
Pokud bych v podobne situaci nechtel riskovat, nebylo by lepsi stary tmel ordiznout a kompletne znovu slepit, nez jen pridavat silikon do spar?