14.02.08 09:54:45
horalenka (89.***.70.50) – akvárium pavích oček - hromadná smrt
Ahoj, jsem začátečník amatér a tak jsem si pořídila do svého akvária paví očka. Byla mi doporučena, protože jsou to prý nenáročné
rybky na chov. Měla jsem jich osm, nezbylo ani jedno, během dvou dnů. Inu, akvárko jsem vyčistila a říkala si, že to bylo asi tím, že byly
ze zveráku z Kauflandu a prý nemají dobrou pověst (to jsem nevěděla). Tak jsem našla jiný zdroj, koupila jsem si další várku a už jsou
tři pryč. Můžete mě někdou navést čím by to mohlo být? Co dělám špatně? Díky
14.02.08 09:59:02
bigboban® – Re: horalenka
Tohle chce asi víc informací:
- krmení
- filtrace
- hodnoty vody - ph, teplota, co2, atd, atd..
- kyslík - vzduchování
- světlo (i když nedostatek světla ryby asi spíš nezabije)
Takhle se dá opravdu těžko odpovědět.
14.02.08 10:04:37
NIKO® – Re: bigboban
Stačí uvést datum založení akva, jeho velikost a počet nasazených pavích ok.
Datum založení akvária 30.1., velikost je 40 litrů a rybek bylo 8. Filtraci, vzduchování mám, teplota 22°C, světlo mám (teda ne já, ale
rybky). Krmivo ted presne nevim nazev.
Pročti si tydy na fóru příspěvky k pavím očkům a k úmrtím ryb po založení akva obecně.Jinak je potřeba,aby akva se dnem a rostlinami
bylo založeno nejméně 2-3 týdny před vpuštěním ryb,musí běžet filtrace,svítit a krmit jako kdyby tam už ryby byly.Došlo nejspíš k
prudkému vzestupu dusíkatých látek(hlavně NO2) takže došlo k hromadné otravě ryb.Jinak paví očka už nejsou tím co bývala,v důsledku
dlouhého šlechtění se z nich staly ryby dost náročné na čistotu vody.Momentálně zkus některé zachránit tím,že budeš denně vyměňovat
asi 20% vody za čistou,odstátou a stejné teploty,pár dní nekrmit,aby se nezvyšovala zátěž vody odpadními látkami.Jak už tady padlo,seznam
se s postupem při zakládání akva a neztrácej naději.
Jinak jsem se ridila radami pana ze zverimexu