28.01.07 17:26:51
SARR (433397437371) – Jaký filtr mi doporučujete do nového 450l akvária?
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaký filtr mi doporučíte do akvária 180x50x50 (450l)? Toto avárium chci mít hodně zarosté rostlinama a také tam
chci mít nějaké kořeny. Jsem začátečník, tak nevím, jestli se má koupit filtr (chci vnější) přímo na 450l, nebo jestli se musí
odečíst objem písku, kořenů atd. Prosím o radu, jaký filtr si mám koupit, myslím tím od jaké firmy a jaký tip.
Předem děkuji za odlověď. SARR
Vnější filtr je určitě dobrá volba.Dnes se dá sehnat spusta kvalitních výrobků od firem
Sera,Tetra,Fluval,Atman,Eheim,Saccem,Unistar,Unimax...a spousta dalších.Dobrý výrobek obsahuje veškeré základní vybavení veškerou
filtrační hmotou-molitany,keramika,vata atd.Co se týče objemu,tak se počítá z celkového objemu nádrže.Pro nádrž silně zarostlou
raostlinami, není nutné extémě silné čerpadlo a stačí když bude přečerpán objem nádrže jednou do hodiny.Většina výrobků má
čerpadla silnější a počítá se s určitým odporem filtračních hmot a výškou,kterou dopravujeme vodu z filtru do akvária.Jako praktické
výrobky se mě osobně jeví nové modely značky Fluval-406 a tetra tec 1200.U fluvalu je nevýhoda, že není vybaven v jedné komože náplní a
ponechávají tak prostor pro individuální požadavek zákazníka(někdo chce filtrovat přes rašelinu,jiný např. přes korálovou drť).Eheim je
špička ve filtrech,ale za jméno se dost připlácí.Ve Vašem případě bych se nejdříve informoval u prodejců, u kterých běžně nakupujete
a potom bych to případně zde řešil nějakým konkrétním dotazem.Navíc není problém si objednat zboží přes internet, kde cena je daleko
zajímavější.
Já můžu doporučit vnější TetraTecEx 1200,nedělá hluk,je s ním dobrá manipulace,cenově od 2700kč,pro akva 200-500l.
Díky za informace. Tak jsem na to tak koukal a asi vezmu ten TERA TEC 1200.
Řazení příspěvků od nejnovějších lze nastavit po přihlášení
Vypsat podobná témata v diskuzním fóru